pakketjes uitdelen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Fenneke Dijkema-Timmerman - WaarBenJij.nu pakketjes uitdelen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Fenneke Dijkema-Timmerman - WaarBenJij.nu

pakketjes uitdelen

Door: fenneke

Blijf op de hoogte en volg Fenneke

10 Maart 2015 | Kenia, Nairobi

De gasten zijn weer vertrokken, en Wim is terug met een heleboel foto’s en verhalen uit Israel. Nu wil ik daar natuurlijk ook heen….

Van achterover leunen is nog niets gekomen, Anneke en Eerde Jan kwamen met twee koffers vol kleding en handdoeken, en van de Maranatha-school in Nijkerk kregen we bijna 500 euro om te besteden aan de kinderen in de St. Catherine school in Kibera. Het is een dagschool, maar omdat verschillende kinderen geen ouders meer hebben, of om wat voor reden dan ook niet thuis kunnen wonen, heeft pastor James twee slaapzalen gemaakt, een voor de meisjes en een voor de jongens, en momenteel zijn er elf jongens en elf meisjes intern, en drie verzorgsters.
We zijn eerst samen gaan kijken wat er nodig was, en toen bleek dat er van alles niets was, besloten we om voor alle kinderen die intern zijn een basispakketje te maken met een tasje met: 2 lakens, sloop, handdoek, tandenborstel en tandpasta, zeepdoosje met een lekker groot stuk zeep, schriften, pennen, potloden en een bordje. Per pakketje kwam dit op 20 euro. Anneke en EerdeJan besloten om 250 euro extra te geven en 7 kinderen hadden een nieuw matrasje nodig, dus ook die konden we kopen, en toen hebben we gevraagd of de verzorgsters met alle kinderen wilden komen op zaterdagmorgen, zodat we ook alle kinderen een nieuw setje kleren konden geven. Wat een feest!! Woorden schieten tekort, dus hebben we een heleboel foto’s gemaakt, die spreken voor zichzelf.
DANKJEWEL ALLE KINDEREN VAN DE MARANATHASCHOOL, EN DANKJEWEL ANNEKE EN EERDE-JAN.

• 10 Maart 2015 - 10:10

Ria Bijlsma:

Lieve Fenneke.
    Bedankt voor je gastvrijheid voor Anneke en Eerde Jan. Ze hebben genoten. Nu hebben we nog meer bewondering voor alle werk wat je doet. We weten dat dit kan door alle mensen die om je heen staan en helpen. Als je die blijde gezichtjes ziet op de foto's. We wensen je Gods zegen toe en kracht.
    Liefs Tjeerd en Ria.

• 10 Maart 2015 - 10:32

Gea:

Super!!

xxx

• 10 Maart 2015 - 11:28

Hinnie Voets:

Wat geweldig als je mensen zo blij kunt maken

• 10 Maart 2015 - 13:09

Jansje:

Geweldig wat jullie samen gedaan hebben voor de kinderen!
    Wij gaan nu mutsjes maken die Janine straks mee kan nemen!?
    Lieve groet

• 10 Maart 2015 - 13:31

Netty Buist:

Lieve Fenneke
    Wat mooi ,al die blijde gezichten. Voor mij weer een stimulans om door te gaan met de verkoop.
    Gods zegen toegewenst bij al het werk .
    Groetjes
    Netty

• 10 Maart 2015 - 20:54

Willy Hoekstra:

Lieve Wim en Fenneke ,fijn dat Wim het mooi heeft gehad in Israël .En wat herkenbaar die foto,s met al die kinderen bij jullie.Geweldig dat je weer zoveel kinderen blij hebt kunnen maken .

• 10 Maart 2015 - 23:25

Ans:

Lieve Fenneke,
    Tranen in mijn ogen bij het lezen en zien van de foto's. Je hebt zo een ongelofelijke energie.
    Sterkte.

• 15 Maart 2015 - 07:14

Sary:

Hi Fenneke,

Wat fijn dat jij zelf zo persoonlijk betrokken bent met dit werk.
    Ik waardeer je inzet en energie om deze kinderen te helpen.
    Bedankt voor het goede voorbeeld je zet, ook voor de volgende generatie.
    Lieve groetjes, ook aan je familie thuis, van mij uit California.
    Sary

Fenneke

Welkom op de Eboo in Kenya site. In 1977 zijn we, Wim en ik, uit Nederland vertrokken en hebben we over de hele wereld gewoond en gewerkt. Wim voor NACO (Netherlands Airport Consultants) en ik als vrijwilligster. De landen waar we gewoond hebben zijn: Saoedie Arabie, South Sudan, Fiji-islands, Laos, Indonesia, Bulgaria, Yemen, Egypt en nu dus Kenya. In Egypte ben ik gestart met het Eboo-project Wil je de documentaire die over het Eboo-project in Cairo gemaakt is zien ga naar: www.timmermanmedia.nl klik op portfolio: Parel in het vuilnis. Sinds we in Nairobi, Kenya wonen probeer ik hier kinderen in de sloppenwijk te helpen om naar school te kunnen gaan. Op dit moment sponsor ik 135 kinderen op verschillende scholen in Kibera, de grootste sloppenwijk van Afrika, 5 kids in de Masai Mara en 20 kinderen in Githurai. In totaal dus 160 kids. Per lagere school-kind heb ik gemiddeld 15 euro per maand nodig voor schoolgeld, schoollunches, schoolboeken, uniformen en schoenen, voor de middelbare school kost elk kind gemiddeld 40 euro per maand. Het streven is om kinderen tot 18 jaar te sponsoren of totdat ze hun middelbare school opleiding afgerond hebben. Inmiddels zijn er toch al 4 kinderen die naar de universiteit gaan, of een vervolgopleiding doen (wat ongeveer 200 euro per maand kost) maar voor deze kinderen heb ik aparte sponsors!! Ik probeer - met hulp van veel enthousiaste mensen in Nederland - zoveel mogelijk geld te verdienen met de verkoop van sieraden en souveniers uit Kenia. Sinds februari 2013 is er in Assen een EBOO-giftshop die elke eerste woensdagmiddag en donderdagavond van de maand geopend is (behalve in juli en augustus) Wil je op een ander tijdstip komen kijken of rondneuzen; neem dan contact op met Peter en/of Ginie Timmerman, tel. 059- 23.55.888 of 06-494.85.263 Inmiddels is er ook in Groningen een slaapkamer omgetoverd tot 'winkeltje' bij mijn zus Jansje. Wil je bij haar gaan kijken, bel dan eerst even om zeker te weten dat ze thuis is: 050-542.00.35 of 06-137.92.644 Daarnaast heb ik sponsors nodig die eenmalig of maandelijks geld willen geven. Wil je het EBOO-project ook financieel steunen, stort dan een bijdrage op: rek.nr. NL 98 ABNA 040.25.55.295 t.n.v. ebooproject Kenya of: NL 61 RABO 012.93.65.335 t.n.v. Stichting EBOO 100 % van alle giften en inkomsten wordt besteed aan de scholing van de kinderen uit de allerarmste gezinnen!! Sinds November 2012 is het EBOO-project een Stichting geworden: Stichting EBOOinKenia, en hebben we ook de ANBI-status. Dus giften zijn vanaf die datum aftrekbaar voor de belasting. Ook wordt er nu drie keer per jaar een nieuwsbrief gemaakt, stuur een mailtje naar stichtingebooinkenia@hotmail.nl om je in te schrijven voor de nieuwsbrief. De website voor EBOO is: www.ebooinkenia.nl Wil je een persoonlijk berichtje sturen, mijn emailadres is: fennekeinkenya@hotmail.com Asante sana

Actief sinds 22 Mei 2011